Projekt: Tryckmätare

Har länge fascinerats av dessa tryckmätare till flaskor. Aldrig i helvete att jag skulle betala 859:-, men att snickra ihop en (eller två) själv har det nu blivit dags för!

Hittade två Manometrar på Tradera som mäter kp/cm, men det är nära nog bar (1/0.9) så jag slog till. 200 spänn för två inklusive frakt. Beställer två bygelflaskor från Maltmagnus med nästa maltorder och svarar helt enkelt nya ”korkar” på jobbet i aluminium. Kul att äntligen ha ett litet projekt igen!

manometer

manometer

Har fortfarande inte kommit till affären för att köpa flaskor till TrippelSaisonen, segt, men jag hoppas få det gjort de närmsta dagarna. Efter det blir det nog en total skåprensarstout med kakao, apelsin och chipotle nästa helg, följt av en Hallonwit i början av juni.

En kommentar

  1. BrokenBearBrewing

    JAG vill se när och hur och om kolsyran bildas som den ska. Eftersom jag är otåligast i stan och ska vara där och prova öl innan de kolyrats nog så känns detta som en bra grej för att hålla mina fingrar i styr… Förhopningsvis 😛

    Och ”man” behöver den antagligen inte alls…. 🙂

Lämna en kommentar